ASSALAMUALAIKUM W.B.T DAN SALAM SEJAHTERA

bersyukur kerna kita masih lagi diberi kesempatan untuk mendapatkan oksigen dan tenaga untuk kita hidup dimuka bumi ciptaan ilahi .. dunia ini adalah tempat sementara dan akhirat adalah destinasi yang kekal abadi ... [ rukun iman ke 5 iaitu percaya kepada hari kiamat ] .. dunia semakin tua dan berusia .. sama seperti manusia yang akan berumur dan akan meniggalkan alam dunia ini menuju ke alam barzah atau kubur sebelum menanti hari kebangkitan di padang mahsyar..

dunia hari ini sangat kompleks dan rumit.. ia adalah pandangan diri ini,, jika kita lihat, kehidupan seharian yang kita lalui, adakah ia berlaku kerana kita yang berusaha dan menentukannya.. adakah kita yang mengaturnya? adakah kita bole memilih nasib kita? jawapannya adalah tidak mungkin.. kerna segala yang berlaku adalah kuasa dan kehendak pencipta iaitu Allah..


dunia hari ini telah menyedarkan diri ini tentang pencaturan hidup oleh golongan tertentu yang menpunyai misi yang perlu mereka capai.. ilumniti , agenda yahudi dan sebagainya telah berusaha sedaya upaya untuk mengubah dunia.. kepercayaan semakin bertambah , apabila saya melakukan pemerhatian berkenaan filem2 yang ditonton seperti the marine, tranformers , wanted , iron man dan banyak lagi .. kebanyakkan berkisarkan tentang kehebatan ketenteraan sesebuah negara dan ia telah menyelitkan unsur-unsur yang akan menyemarakkan lagi usaha untuk mewujudkan islamphobia serta agenda tertentu .. dan yang terbaru adalah movie 2012..

alhamdullillah, telahan saya betul dan disini disertakan laman blog sahabat yang telah menambahkan keyakinan dalam diri ini [ http://rijal82.blogspot.com/2009/11/2012-janjikan-propaganda-tersirat.html ] .. diharapkan sahabat mengkaji dan berfikir .. selain itu, sahabat juga bole melihat filem seperti the arrival kerana didalamnya ada mendedahkan berkenaan agenda tersirat mereka..

"SELAMAT MENGKAJI DAN BERFIKIR "

SALAM UKHWAH

AMIN

One Response so far.

  1. aniq says:

    salam ukhwah...

    artikel yang baik.. sebagai seorang jahil yang selalu menonton wayang.. saye memang dah lame observe unsur-unsur ni.. illuminati (ejaan sebenar) adlh gerakan yang di katakan wujud 2 bring the new world order..

    saya kira mereka cuba mengubah pandangan semesta kebanyakkan masyarakat dunia tentang beberapa perkara...
    1) melakukan kejahatan (maksiat dlm konteks islam) adalah 1 perkara biasa yang semua orang pasti buat.. jadi bukan lah 1 masalah..
    2) bertindak sebagai BATMAN (penyelamat dunia yang melanggar undang2) adalah sesuatu yang 'heroic' dan perlu d pandang tinggi..
    3) telah banyak yang amerika dan sekutunya korbankan demi menjaga keamanan sejagat...

    bayang kan semua elemen ini saya peroleh HANYA DARI 'BATMAN THE DArK KNIGHT'... jika ad seratus cerita?? apalah agak nya fahaman yang cuba diterakan agaknya ya..

Leave a Reply

ADAKAH KAU LUPA?

ADAKAH KAU LUPA?
ditujukan khas untuk para pejuang dan pencinta agama ALLAH,